fbpx
 

Floating – efekty udowodnione naukowo

Floating – efekty udowodnione naukowo

Inna nazwa floatingu to REST (Reduced Environmental Stimulation Therapy).

Unoszenie się w ciemności na plecach w małym basenie z wodą nasyconą solą Epsom redukuje bodźce sensoryczne, które dochodzą do układu nerwowego. Floating minimalizuje sygnały dochodzące do kanałów: wzrokowego, słuchowego, węchowego, smakowego, termicznego, dotykowego, przedsionkowego, grawitacyjnego i propriocepcji. Ma to bardzo pozytywny wpływ na stan fizyczny, mentalny i emocjonalny człowieka. Co ciekawe floating może być traktowany nawet jako terapia. Jego wpływ jest tak skuteczny, że zmniejsza cierpienie osób z lękiem i depresją. Potwierdza to wiele badań naukowych. Jedno z nich przeprowadzone przez grupę naukowców zostało opublikowane w 2018 r.*

Badanie wykazało, że nawet pojedyncza, godzinna sesja floatingu była w stanie wywołać radykalne zmniejszenie lęku jako stanu i znaczną poprawę nastroju.

Uczestnicy badania cierpieli na szereg różnych zaburzeń lękowych i związanych ze stresem (w tym PTSD, zespół lęku uogólnionego, zespół lęku napadowego, agorafobia i zespół lęku społecznego).

Wyniki badania dowodzą, że redukcja lęku była widoczna u każdego uczestnika, niezależnie od płci lub stanu zażywania leków. Poza natychmiastowym rozproszeniem lęku, doznanie unoszenia się na powierzchni wywołało również znaczący spadek stresu, napięcia mięśniowego i bólu. Zmniejszało się odczuwanie depresji i negatywnych emocji.

Jednocześnie badani sygnalizowali, że po floatingu odczuwali spokój, relaks, a nawet szczęście. Wszyscy uczestnicy po sesji odczuwali pozytywne emocje i większy poziom energii. Raportowali też uczucie odświeżenia, zadowolenia i bardzo głębokiego odprężenia.

Co ciekawe, analiza podgrup ujawniła, że ​​osoby z najsilniejszym lękiem zgłaszały największe efekty. To ostatnie odkrycie jest godne uwagi, biorąc pod uwagę fakt, że bardzo niespokojni uczestnicy skarżyli się na najpoważniejsze zaburzenia funkcjonowania życiowego. Co ważne, to właśnie ta grupa była najbardziej odporna na inne formy leczenia. Około dwie trzecie silnie niespokojnych uczestników przyjmowało leki antydepresyjne i przeciw lękowe. Ponad trzy czwarte korzystało z psychoterapii.

 

W rozmowie z badaczami uczestnicy doświadczenia zgłosili, że ​​wypróbowali wiele innych technik, aby się zrelaksować i poczuć mniej lęku i stresu. 75% osób z całej próby i 82% osób z podgrupy z silnym lękiem zadeklarowało, że dzięki floatingowi osiągnęło większe rozluźnienie niż dzięki jakimkolwiek innym terapiom lub technikom, które próbowało w przeszłości.

Niezależnie więc jak silnie odczuwasz zmęczenie, smutek i lęk skorzystasz na floatingu.

To szczególnie dobra wiadomość w obecnych czasach. Przez pandemię wszyscy odczuwamy trudne do wytrzymania emocje. Niektórzy z nas bardzo silne. Wpływa to na komfort naszego życia, nasze relacje i wszelką aktywność. Nie musisz jednak już dłużej cierpieć.

Floating jest doskonałą, udowodnioną naukowo techniką do zmniejszania objawów lęku i depresji.

Zrób więc coś dla siebie. Zadbaj o swoje emocje. Wpadnij do studia floatingowego Aura Spokoju na Al. Wilanowską 89 i zrealaksuj się.

Efekt gwarantowany.

 

*https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0190292

 

Post A Comment